Ką kiekviena moteris turi žinoti apie menstruacijas

Ar žinote, kiek paprastai trunka mėnesinės? O kaip palengvinti šių dienų keliamus nemalonumus? Kas vis tik geriau – higieniniai įklotai ar tamponai?  Klausimai, į kuriuos atsakymus dera žinoti kiekvienai moteriai, sulaukusiai brandos.

Menstruacijų aritmetika

Pirmoji diena, skirtingai nei mano daugelis jaunų merginų, žymi ciklo pradžią, o ne pabaigą. Nuo šios dienos organizmas pradeda ruoštis naujai ovuliacijai ir galimam pastojimui. Trukmė, kaip taisyklė – labai individuali, tačiau normos ribose laikomas kraujavimas trunkantis 3 – 7 dienas. Ir nors gali pasirodyti kitaip, paprastai netenkama vos 20 – 60 ml kraujo. Tad jeigu kraujuojate ilgiau, ar dėl gausaus kraujavimo higienines priemones turite keisti itin dažnai (kas valandą) – metas apsilankyti pas gydytoją.

Tamponai ar higieniniai įklotai?

Kadangi tai gimdos valymosi procesas, kurio metu kartu su krauju pašalinami seni gimdos gleivinės audiniai, patartina „nestabdyti“ proceso viduje, ir vietoj tamponų rinktis higieninius įklotus. Žinoma, laikantis higieninių normų, pasirinkus tinkamas priemones, jas laiku keičiant – nieko blogo nenutiks, jei reikalui esant naudosite ir tamponus. Svarbiausia – priemones dažnai keisti, naudoti tik kokybiškas, kaip įmanoma natūralesnes, chloru nebalintas ir kvapiosiomis medžiagomis neapdorotas priemones. Juk tokiu jautriu metu, moters intymiai vietelei tikrai nereikia dar ir dozės cheminių medžiagų.

Mėnesinių higiena

Elementaru – apsiprausti ryte ir vakare, naudojant specialų intymios higienos prausiklį, vandens srovę nukreipiant nuo gaktikaulio link nugaros, apsišluostymui naudojant atskirą, tik tam skirtą, švarų rankšluostėlį.  Kadangi menstruacijų metu gimdos kaklelis yra šiek tiek atsivėręs, nepatartina maudytis vonioje, baseinuose, viešuose vandens telkiniuose, kaitintis pirtyje.

Moterų sveikata

Moterų sveikata


Kaip palengvinti „tas“ dienas?

Dažna moteris šiuo laikotarpiu patiria aibę nemalonių simptomų – vargina skausmingi spazmai, sutrikęs virškinimas, skysčių kaupimasis, silpnumas, galvos svaigimas, nuotaikų kaita. Tai neišvengiama, tačiau situaciją galima palengvinti natūraliomis priemonėmis ar medikamentais.

Esant skausmui, rekomenduojama naudoti nuskausminamuosius. Jei jų veikimo jums nepakanka – kreipkitės į ginekologą. Galbūt reikalingi stipresni receptiniai vaistai, ar išsamus ištyrimas, jei itin skausmingos mėnesinės iki šiol jums nebuvo būdingos.  Šildyklė ant pilvo palengvins spazmus, tačiau nenustebkite – kraujavimas gali būti kiek gausesnis dėl šilumos poveikio.

Mėnesinių metu patartina gerti dilgėlių, baltažiedės notrelės, kiaulpienių arbatas, jei norite sumažinti kraujavimą. Esant virškinimo sutrikimams, pilvo pūtimui – naudokite pipirmėčių, ramunėlių, kmynų arbatą.

Vitaminas C pasižymi kraujagysles sutraukiančiu ir stiprinančiu poveikiu, todėl citrinos arbata pradėkite mėgautis kasdien. Skanu ir sveika.

Po menstruacijų



Nenustebkite, jei kelias dienas po mėnesinių pastebite tepliojimą išskyromis su rusvomis priemaišomis. Tai normalu – iš organizmo pasišalina kraujo likučiai. Atkreipkite dėmesį, jog pasibaigus menstruacijoms, moters makšties mikroflora yra natūraliai susilpnėjusi, todėl kyla didesnė grybelinių ir bakterinių infekcijų rizika. Todėl patartina profilaktiškai naudoti priemones su laktobakterijų lizatais, kurios atstato ir palaiko sveiką mikroflorą, taip sumažindamos susirgimų riziką.


Parašykite komentarą